Szeretek futni, de fáj az ízületeim, Így fuss, hogy ne tedd tönkre az ízületeidet! Gyógytornász tanácsai - Dívány

Jót tesz-e a fájós térdeknek a sport?

térdízület kezelésének kötöttei minden ízület gyulladásos volt

Dávid Enikő Így előzd meg a túrázás közben előforduló sérüléseket A jó idő beköszöntével egyre többen húzzák fel a futócipőt, köztük olyanok is, akik a téli hónapokban nem, vagy csak alig mozogtak.

A de fáj az ízületeim érthető, és maga az elhatározás is nemes, de a szekértő szerint csak alapos előkészítés után és megfelelő felszerelés birtokában érdemes belevágni, ha nem szeretnénk, hogy sérülés vagy valamilyen nehezen kezelhető betegség legyen a vége. Március környékén már biztos te is érzed, jó volna valamit tenni azért, hogy fittebb és egészségesebb lehess.

Én már a saját utamon futok

Egyre többször van jó idő, gyakrabban jut eszedbe, hogy itt az ideje a tavaly felfüggesztett szigetkörök vagy a város szélén kocogás folytatásának? Almásy Csilla gyógytornász-fizioterapeuta tanácsai segíthetnek neked is, hogy összeroppant a vállízületeket fájdalom nélkül hirtelen tavaszi nekibuzdulás ne fordítva süljön el.

Mi baj lehet?

ízületi javító kapszulák a reuma az ízületek gyulladása

Serkentőleg hat a vérkeringésre, javítja az oxigénfelvételt, kiemelkedően jó hatással van a kedélyállapotunkra, sőt segítheti az alakformálást is. A sok pozitívumot viszont nem adják ingyen: a futás, még ha óvatos is, a szervezet számára kifejezetten megterhelő mozgásforma.

Így fuss, hogy ne tedd tönkre az ízületeidet! Gyógytornász tanácsai

Bár a sérülések vagy sérv kialakulásának kockázata a hosszabb távokon nő meg igazán, a gerinc nem megfelelő terhelését tekintve épp a rövidebb távokat megcélzó hobbifutók vannak nagyobb veszélyben, hiszen ők jellemzően nem gondolják túl de fáj az ízületeim előkészületeket, és a szezon kezdetekor komoly stresszt jelenhet a testük számára az előkészítés nélküli terhelés.

Sokan azt gondolják, hogy kilométer nem nagy ügy, de a talajreakciós erő egyetlen kilométeren mind a csípőbetegségről ugyanúgy hat, emeli ki a szakértő. Míg a komolyabb távokon futók jellemzően az előkészületeket, a felkészülést és a nyújtást is komolyabban veszik, a hobbifutók között többen vannak olyanok, akik a kocsiból kipattanva rögtön futni kezdenek, ezzel viszont komoly egészségügyi kockázatnak teszik ki magukat.

Hogyan terhel a futás? Futás közben a talajra érkezéskor történő ütközés, illetve a haladás irányába tett mozdulatok megterhelik a csigolyákat, melyeket a becsapódással járó erő is károsíthat.

De fáj az ízületeim az ártalmak jelentősen kisebbek, ha erős a gerincet stabilizáló izomzat az úgynevezett izomfűzőés jó állapotúak, hidratáltak a porckorongok vagyis az edzett vázizomzatú sportolók teste kompenzálja ezeket a hatásokatde kevésbé edzett futók esetében ez nem mindig van így. Ilyenkor könnyen bajt okozhat az átgondolatlan edzés. Előfordulhat ugyanis, hogy a stabilizálni próbáló felületesebb izmok bekötnek, ezzel viszont még nagyobb kompressziót hoznak létre az ízületeken.

Ilyenkor a futást követően, már a nyugalmi helyzetben is jelentkezik a deréktáji fájdalom, szúró- és merevségérzet hátul a keresztcsont felett.

Keresés űrlap

Kik ne fussanak inkább? A gyógytornász szerint óriási hibát követnek el sokan, amikor akár nagyobb súlyfelesleggel, kondíció nélkül kezdik úgy az életmódváltást, hogy egyszerűen elindulnak kocogni.

eritromicin ízületi gyulladások esetén ízületi kezelés nyirokrendszer

Úgy véli, hogy ha nagyobb túlsúllyal szeretnénk életmódváltásba kezdeni, először az étkezésünket érdemes beállítani, emellett esetleges belszervi, hormonális vizsgálatokat kell elvégeztetni, szeretek futni csak ezután lehet a mozgásprogramra is rátérni. És ez utóbbit is csak fokozatosan! Szakértőnk a nagyobb súlyfelesleggel küzdőknek a futás helyett a rendszeres, tempós sétát javasolja. A túlsúly ráadásul nemcsak a gerincre, de testünk összes ízületére nézve jelentős kockázati tényező, így egy rosszul megválasztott sporttevékenység nemcsak gerinctáji problémákat, de térd- vagy bokasérüléseket is okozhat.

közös kezelés gerasimov módszer miért fájnak a boka ízületei futás közben?

A gerincproblémák egyes fajtáinál szintén ellenjavallt a futás. Ezek főleg a kisízületi kopásos betegségek, a porckorongsérv, a gyulladásos állapotok, műtét utáni rehabilitációs időszak.

FUTÁS MINDENNAP - 1. Hét

A rendszeres futás megkezdése előtt mindenképpen érdemes szakértővel orvossal, gyógytornásszal konzultálni. Almásy Csilla gerincterapeuta, Fotó: Almásy Csilla Gerinckoncepció Szintén de fáj az ízületeim, hogy szülés után az anyukák is futással állnának neki a testsúly- testképrendezésnek.

ízületi fájdalom hyperthyreosis

Ez szintén nem a legjobb ötlet. A nemrég szült édesanyák izomfűzője még az átlagemberekénél is gyengébb, sokszor alulműködő, hiszen a várandósság alatt a hasizmok nem tudtak normál módon működni. A szakértő nekik azt javasolja, hogy előbb egy hónapos, szülés utáni regenerációs programot végezzenek el, majd utána kezdjenek el újra futni — ha ugyan tudnak majd… Az inkontinenciával akaratlan vizeletcseppenéssel küzdő hölgyeknek például sajnos teljesen le kell mondaniuk a futásról.

Jót tesz-e a fájós térdeknek a sport?

Futás és inkontinencia Az  inkontinencia abszolút kontraindikálja a futást, mert ez a mozgásforma felerősítheti a tüneteket. Leggyakrabban az ún. Sok esetben gátizomtornával szépen rendezhető ez a probléma, ameddig azonban fennállnak a tünetek, semmiképpen ne fussunk! Ha pedig sajnos nem kezelhető az inkontinencia, akkor próbáljunk végleg búcsút mondani a futásnak, helyette válasszunk más, kevésbé megterhelő mozgásformát.

Futni jól!

Mit tehetünk, hogy minimalizáljuk a károkat? A megelőzés mindig jobban megéri, mint valamilyen már kialakult betegséggel orvoshoz, gyógytornászhoz járni. Nagyon fontos, hogy mindig figyeljünk a testünk jelzéseire, ne bagatellizáljuk el, ha valami itt-ott jelez, feszül, lüktet. Az ilyen jelzések mindig valamilyen szöveti fáradásra, túlterhelésre utalnak, ilyenkor még hatékonyan közbe lehet lépni.

Futósérülések

Persze bírják a szövetek egy darabig az de fáj az ízületeim állapotot, de aztán kamatostul nyújtják be a számlát, emeli ki a szakértő. Tehát érdemes már az első jeleknél masszőrhöz, terapeutához, gyógytornászhoz fordulni egy kis gyorssegélyért! Nem mindegy az sem, hogy hol és miben futunk.

Korábban az volt a javaslat, hogy csak puha, természetes talajon fussunk, mert a beton árt az ízületeknek. Természetesen az ütközések miatt valóban más erők hatnak a földúton, mint a betonon, de ma már a professzionális szeretek futni is nagy segítséget jelentenek a betonon futóknak is.

Fontos információk